Dagens ridlektion

Åkte tidigare till stallet idag men hann inte rida något innan lektionen då det var upptaget i paddocken. Borstade och pysslade om en kelen Campino, sen satt jag och bara mös i hans box medan han åt. Var uppe en sväng hos de tre små vandalerna för att hälsa på Yawatha. Han gnäggade när jag kom, och det värmde i massa. Märktes att jag inte vart där på en vecka för han var väldigt på mig och han tappar lätt respekten från marken när han inte hanteras på ca 1 vecka. Hade lite ledarskapsövningar i hagen och tricktränade. Det gick bra. Fina lilla trollet

Red Junco sen som hade en del energi och dessutom inte ville jobba vilket resulterade i att bakdelen har flugit en hel del under passet när vi skulle öva galoppiruetter, men en del fick vi till. Var i alla fall underbart att vara uppe på hästryggen igen. Längtar till långhelt, då ska Yawatha ridas alla dagar och få massa uppmärksamhet!


Mys med Campino

Klappa på lilla vildingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0