Lyckan man kan få av 3 fina pojkar

Gymmade imorse och sen kollade jag till kycklingarna innan jag åkte till stallet.

Har vart riktigt lugnt där ute och det var precis vad jag behövde. Pysslade med att laga lite stängsel efter mockningen och sen skulle vi släppa småhingstarna i en ny hage med bete (Yawatha, Thoebe och Ulysse). Vi öppnade så de kunde springa genom korridoren till hagen. Och vad överraskad jag blev. Yawatha kom i galopp, förbi Maria och stannar sen hos mig trots att det är öppet. Så jag promenerar med han istället lös nästa hela vägen och han gick så snällt med mig fast han kan springa som han vill. Älskade lilla häst. Det bandet man kan knyta till ett djur är obeskrivligt och känslan när en häst kommer gnäggandes och visar att just du, du är den som han väntat på är otrolig. Han var bra i ridningen också med tanke på att jag inte suttit på honom på 1,5v.

Longerade sedan en pigg Campino som trots energi höll sig i skinnet. Imorgon blir det longering med sadel, och sen på söndag får vi se om jag ska prova att hänga med sadel. Longerade även Qieto som jag aldrig gjort för. Och oj vad fel jag haft om honom. Visst, han är stissig och rätt ofokuserad mellanåt. Men när kontakten satt där så var han helt fantastiskt lyhörd. Kommer förhoppingsvis bli riktigt fin det lilla skrället.

Älskade djur alltså, jag behövde få känslan tillbaka av lyckan där. Av kärleken och känslan av att jag faktiskt kan och är duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0