Pollen

Imorse var det värre än någonsin att ta sig upp. Min kropp vill bara sova, eller nej mitt huvud vill det. Det är en sån skillnad mot 2v sen när jag vaknade pigg kl 06 typ. Förbannade pollenallergi. Jag hatar att känna mig seg och trött i huvudet, men vem gör inte det.

Igår var det lektion i alla fall. Red Yawatha innan som var hur pigg som helst. Galoppen sitter nu, bra fattningar från skritt och det går att lägga volter. Fick även till några samlingar men var bara nöjd över att han ville galoppera och orkade det utan att jag behövde hjälpa honom konstant i varje steg.

Red sedan lektion på Caliento. Och jisses vilken utmaning. Han är som en bomb och superkänslig för allt. Han är innan han kom till Alain riden i Spanien med rätt hårda hjälper och han går och väntar på att bli överfallen av hjälper känns det som. Fick tillslut ordning på det med hjälp av Maria och det var supernyttigt för mig att bara vara mjuk och lätt och rida med endast sitsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0