stall helg

Det har blivit en helg i stallet som vanligt. I lördags red jag Hebe som tyvärr är något overkad vilket påverkar henne så nu är hon uppskriven åt hovslagaren. Hon var hur arbetsvillig som helst och inte alls springig. Som en klocka var hon. Longerade sedan Yawatha och även Campino. Båda gjorde det de skulle.

Idag har jag ridit Thoebe till att börja med. Det märks att han har stått ett tag. Tyvärr har Johanna inte hunnit eftersom hon är så sjukt duktig med sitt exjobb och massa annat. Sedan har han även vart förkyld en tid. Igår longerade Jenny honom. Han satt fast rätt ordentligt i bogarna och vill inte riktigt jobba. Men det gick bra för att han ine gått på länge och vi kämpade på. Samtidigt red Clara Yawatha. Och det märks att han behöver gå med andra och hanteras av andra nu. Hon gjorde ett riktigt bra jobb för att vara första gången hon satt på honom. Imorgon ska jag hinna rida honom innan lektionen.
Sedan red jag Junco. Det tog ett tag innan han lugnade sig och kunde jobba men fick till riktigt fin galopp med början till piruetter och efter det jobbade han hur bra som helst i traven (det han behöver träna på) och blev lång och lägre i formen så ryggen kom upp ordentligt. Dessutom började vi lite samling mot piaff. Han har passagen i kroppen eftersom han tar till den så fort han blir upphetsad. Den ska bara läras in för hjälper också. Riktigt nöjd är jag i alla fall.

Sist med inte minst så hängde jag på Campino med hjälp av Alain och Åsa. Alain höll och Åsa slängde upp mig. Han var så duktig. Något spänd men gjorde inget och hade full koll på mig hela tiden. Lycka när jag får bekräftat att all tid jag lagt resulterat i ett stort förtroende som gör att vi kan gå vidare.

Bilder från dagen finns på svenskmicke.blogspot.com så kika in där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0