Tatueringar

Det är som de säger, stannar man vid en så kan man hålla sig där, efter två, ja då är man fast. Jag är fast. Jag älskar båda mina tatueringar som båda betyder väldigt mycket för mig. För mig är de viktiga på de sätt att de påminner mig om vad som är viktigt i livet, vad som betyder.


Min första tatuering är till minne av min mormor som gick bort när jag var 12. Hon var en stor förebild, stark och självständig och var mig nära. Jag minns henne i dag med glädje, som en trygghet och med stor saknad. Stjärntecknet är mitt efter, vingarna är som symbol för att hon alltid finns med mig, runt mig som en styrka, som skyddande. Jag fick inte tatuera mig för mina föräldrar, men så fort jag flyttade gjordes det och dem tog det fantastiskt bra. Idag accepteras det och de har vant sig vid att jag går utanför ramarna.

Min andra är en pegasus. Den står för lycka och en vänskap som inte går att sätta ord på. Utan hästarna skulle jag inte vara där jag är idag, inte den jag är och antagligen bra mycket olyckligare. De ska finnas med mig hela livet och jag vill aldrig glömma vad de betytt.

Nästa kommer bli en späckhuggare på vristen. De har vart mina favoritdjur sen jag var liten. Idag står de för frihet och bandet till familjen. Jag börjar nästan gråta varje gång jag ser en för att de är så vackra djur. De påminner mig även om att se framåt, att sträva efter mina mål, att jag kan om jag vill


Vill även ha denna text på handleden fast i annan sti: tro, hopp och kärlek. Min tro, kyrkan och den gemenskapen är även den en viktig del av mig och den jag är. Något många ifrågasätter, men något jag är stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0