Värme och bra ridpass

Solen har vart framme och det har vart riktigt underbart väder idag. Stallet är snabbt avklarat på fm numer och därefter så longerade jag Zingara med sadel medan Maria red Hebe. Zingara som är typ världens coolaste tjej kunde inte brytt sig mindre om att ha en sadel på ryggen. Duktig tjej.

Red sedan Zaza vilket gick hur jäkla bra som helst. Var 3e gången jag satt på han och idag red jag från början och hela passet själv. Annars har Maria ridit innan. Och jag inser varje gång jag sitter på honom hur mycket jag har lärt mig. Idag kunde jag jobba honom i en bra form i princip hela tiden och jag kan komma åt och gå på utan att han går i taket. Vilket innebär: jag är avslappnad i benen och klämmer inte som jag gjort innan och har lätt och rörlig kontakt med munnen. Om inte, då är han spänd och står på bakbenen. Så jag är så nöjd att jag kunde rida ordentligt med krav på honom och är ju så jäkla fin. Men jobba, det får man.

satt sedan upp och red Thoebe och att ha suttit på Zaza innan var hur bra som helst. För jag hade med känslan av hur det skulle kännas. Skritt och trav på Thoebe med fokus på bakbenen på plats och att gå rakt på spåret samt att böja sig i sidorna. Han var rätt fin men det är mycket häst att rida.

Jag önskar att jag har med mig känslan imorgon till Yawatha av hur det ska kännas och försöka få fram det i honom. Är rätt slut nu, hade tänkt träna efter stallet men dels så är jag astrött och sen så känner jag av halshelvetet. Så vila tills imorgon så jag inte drar på mig någon skit och sen på´t igen!


Snygga Zaza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0