Axlar, mage och liten magskola

Kom hem från gymmet för en stund sedan. Axlar och mage idag trots att det var mycket fokus på det igår på ugn. Men kroppen kändes fräsch, ingen träningsvärk osv så jag körde på som planerat. Bra kontakt i axlarna idag och jag älskar att köra det, är ju den delen jag har minst underhudsfett på så muskelfibrerna syns i övningarna och idag kunde jag även börja ana lite blodådror, jag har ju inte alls ytliga som "poppar upp" så jag vart positivt överaskad. Jag vet, det låter stört, men i min värld dvs fitnessvärlden betyder det att jag sakta tappar underhudsfett trots att jag bygger på mig muskler så det är ju så jag vill ha det! 
 
Slaktade magen sedan med 4 övningar. Det där med magträning är ju alltid lika spännande. Antingen så tränas den mer eller mindre varje pass av vissa (oftast tjejer som gör situps eller plankan i olika varianter) eller så tränas den mer eller mindre aldrig (oftare killar). Men magmusklerna är som vilka andra muskler som helst. Den behöver  tränas ordentligt minst en gång i veckan precis som man lägger upp annan styrketräning. För min del blir det tillsammans med axlar, sedan blir det mage under Ugn, när jag rider och i många andra övningar där bålstabiliteten måste kopplas in. Sen är det de eftertraktade magrutorna. Alla har magrutor, under det som döljer dem. Sedan om man tränar upp magmusklerna blir de ju större och då kan framträda tydligare som större. Sedan hur stort "pack" man har dvs 4, 6 eller 8 pack är faktiskt genetiskt. Dessutom ska man komma ihåg att den främre magmuskeln bara är en muskel och inte flera som man kan tro av rutorna, utan detta är ligament som fäster den undre magmuskeln som då framstår som rutor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0