Hela vägen!

Har jobbat på i skolan idag och sedan begav jag mig till gymmet för ett benpass. 
 
Passet gick bra och hade riktigt bra kontakt i knäböjen. Nu är jag uppe och kör 10or på min egna kroppsvikt mer eller mindre så tänker stanna på den här vikten nu och jobba på tekniken, att verkligen komma ner i böjarna, mer än 90 grader. Sedan när jag kan köra 3 set med djupa böjar på mer än 12 reps så tänker jag höja nästa gång. Fokuserade också mycket på kontakten i den raka marken och sedan så i benpressen så smällde jag på en ny höjning. Känner ändå att jag nog har mer i benen så ska se om jag kan hitta lite assistans nästa benpass så jag verkligen vågar köra. Avslutade passet med bensparkar och utfall i smith där jag lägger upp det bakre benen på en bänk. Kör i smithen för att jag verkligen vill gå rakt ner med kroppen och därigenom belasta baksida lår (hamstring) och rumpa (gluteus) till max. Det riktigt brände på slutet och jag var nära på att kasta in handduken. Men det var bara att dra igång den bästa pepplåten på telefonen och sedan köra: No pain, no gain! 
 
Åkte sedan ut till stallet där vi beslutade om att ta in alla ston + 3 av hingstarna för att vädret var som det var. De verkade tycka att de var skönt att få komma in en sväng och sova och äta i en torr box, men imorgon vet jag att de flesta kommer trampa på stället för att komma ut i hagarna igen. Red Itano på lektionen vilket gick helt okej. Länge sedan jag red honom nu och hittade inte riktigt alla knappar. 
 
Itano med Felicia i lördags

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0