Avundsjuka

Alla drabbas vi av det men jag kan faktiskt tycka att vi kan välja våra tillfällen och hur vi uttrycker det! I vissa lägen så får man faktiskt lägga band på sig själv. Idag har jag slagits av det två gånger. I två precis likadana sammanhang: nämligen där en person visar sin utveckling innan och efter träning på fb.
Inom loppet av bara några minuter så trillar kommentarerna in: allt från "bra jobbat" till "photoshop" och "det var bättre innan".
 
Här någonstanns så tycker jag att man måste tänka till innan man skriver en kommentar! Den här personen har antagligen lagt upp bilden för att den personen är stolt över sin utveckling. Inte för att få höra att det är fake eller att man var finare innan. Jag blir fullkomligt galen! Det är inte bilder som visat 2 månaders skilland utan flera år av dedikering, disciplin och en ny livsstil. Något som de flesta inte klarar av! Och här är anledningen till att avundsjukan kommer. För att genom att förminska andra så tror många att de växer själva. Men det är inte så, inte ens nära. Så sluta att slänga förminskade kommentarer till någon som uppenbarligen lyckats med något dem är stolta över och troligtvis också slitit arslet av sig för att lyckas med. Använd dessa människor som motivation istället, alla kan vi förändra oss själva om vi bara vill, inte bara inom träning och hälsa, utom inom allt!
 
En av bilderna som skapade kommentarer. Mattias ur BODYs talangjakt. 5 år, 5år! av hängivenhet och disciplin.

Min egen förändring från mars till augusti. Iofs är jag större idag igen då jag äter mer i syftet att lägga på mig muskler och det gör man bara på ett överskott! Sen ska musklerna fram igen =)
 
Alla kan! Men:

If it was easy, everyone would do it!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0