Dags att ta reda på kapaciteten

Dagens benpass gick grymt bra. Ökade i knäböjen och i benpressen samt i de raka marklyften. Har dock insett att jag kanske måste köpa remmar för i marklyften och raka marken så orkar inte greppet hur många reps som helst. Lite läskigt när 55 kg glider ur händerna sakta men säkert. Idag vet jag inte vart jag fick kraften ifrån men kan försöka beskriva hur det hela gick till:
 
Startade knäböjen på förra veckans vikt. 10 lätta reps, la på 2,5 kg till och körde 10 nya reps utan problem. Tänkte jag lägger på 2,5 till. Sista tanken innan första böjen var "bitch please, det är bara 2,5 kg mer än förra setet det är inget!" Och vips gjorde jag 12 reps. 12 reps med 5 kg mer än vad jag gjorde 12 på förra veckan. Hmm tänkte jag, känns bra detta. Vidare i raka mark, ökade upp 2,5 kg där med. Sen benpress... startade lite lägre än förra veckan slutvikt, feg som jag är att musklerna inte ska vara helt varma (skit snack!). 10 lätta reps, på med 5kg, 10 nya lätta, 5kg till och smackade dit 13 reps! Det är då insikten kommer: "jag kan mer än vad jag tror, jag är bara feg". För jag ska inte smälla dit 13 reps på 5kg tyngre än förra veckan om det inte skett något magiskt.
Klart känslan är underbar. Men som straff vart det 80 steg utfallsgång med 15kg på ryggen efter alla andra 5 övningar.
 
Vad kommer jag fram till? Jo jag måste ha med någon på gymmet som peppar mig till att våga lassa dit vikten. Oavsett hur jobbigt det är att ha någon som pressar en så tror jag att jag nu nått dit för att jag ska få reda på vad jag verkligen kan.
 
I övrigt, jag älskar att köra ben!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0