Första frukosten

Idag var det lite som att börja med ett nytt liv. Imorse vart det första frukosten enligt Linas schema och resultatet: jag är mätt, sjukt mätt. Och det kommer vara såhär den första tiden. Det kommer liksom inte vara lätt att få i sig all mat, jag kommer må dåligt, må illa och vilja skita i det. Men som Lina sa, jag kan inte rida 3 dagar i veckan och träna 5-6 pass och ligga på kaloriunderskott och växa i muskelmassa, det är en ekvation som inte håller. Fortsätter jag så, då kommer jag bara bli mindre och mindre.
 
Varför är det så sjukt jobbigt då? Jo, att äta 2400 kalorier BRA mat är en rackarns skillnad mot att äta det om jag fick trycka nachochips och guacamole varje dag, eller en pizza. Nej, bra mat innehåller färre kalorier/100g för att det är mindre fett i. Så därför måste jag äta större mängd.
 
För er som är intresserade av vad ni stoppar i er, så rekommenderar jag varmt att ni räknar alla kalorier under ett par dagar som ni äter. Carro håller på hemma för fullt och insåg rätt fort att hon inte alls åt tillräckligt med protein och för mycket kolisar för att komma dit hon vill. Sen att hon råkar bo med mig, som inte vet vad lagom är gör ju att hon får en del av fitnesståget, vare sig hon vill eller inte! ;)
 
Stay strong, stay focused!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0