söndagens bravader

Idag har jag hunnit så sjukt mycket!
 
Stallet mellan 10-17, red Junco, Zaza och Zambrano, samt pysslade och longerade Campino.
Junco, kändes sjukt bra. Hittar verkligen knapparna nu. Jag måste jobba satans massa på min sits och har alla tillfällen i världen på honom.
Zaza, var riktigt jobbigt idag. Ville inte stoppa in höger bak och jag visste inte alls hur jag skulle hantera det så Maria hjälpte mig och satt upp själv en stund. Det lossnade tillslut och jag fick igenom det. Men, jäklar vad svårt det är!
Zambrano, gick tusen gånger bättre idag. Inte alls lika mycket tjafs och galoppen är en dröm!
Campino rullade på i vanlig ordning. Dock märks det att jag inte hunnit med han de senaste 2 veckorna för han är mer spänd nu.. men det kommer släppa med tiden.
Måste i traven på alla hästar släppa ner benen och komma bak i överlivet! Men Junco jobbar i alla fall bra =)

Emma har börjat rida och pyssla med Yawatha o det funkar superbra!

Nu till min mammas stora förfäran kan jag säga att den här lilla söta krabaten antagligen kommer vara min om ca 10v o då flytta in hos mig, Cajjo och Salsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0